السبت، 6 مارس 2010

عصفور ومستكه ...السابعه عشر

بسم الله الرحمن الرحيم
اتصلت مستكه ب عصفور وقالتله
عمرررررررر الحقنى شوفت اللى حصلى .........
جه عصفور بسرعه جدااااااااا
عصفور : ايوة يا ندى فى ايه .. ايه اللى حصل خضتينى ؟
مستكه:عمررررر الجيران اتصلو بيا وقالولى ان ماما تعبت اوى وودوها المستشفى
عصفور :امتى حصل الكلام ده يا ندى ؟
مسكه :كلمونى ساعه ماكلمتك كده .. انا خايفه اوى عليها
عصفور:متخافيش يا ندى هتبقى كويسه .. يلا بينا على هناك
عصفور اتصل بمامته وباباه لاقاهم سبقوه على هناك وعرفو قبله
وطول السكه ندى عماله تعيط وعصفور يهديها متقلقيش يا ندى هتبقى كويسه
وصلو المستشفى .......
عصفور:خير يا بابا خالتو مالها عندها ايه ؟
والد عصفور :متقلقوش يا حبايبى حاجه بسيطه..هبوط بس من قله الاكل
والده عصفور:خلاص يا ندى متعيطيش بقى ماما بقت كويسه
مستكه: بجد يا خالتو
والد عصفور :ايوة يا ندى متخافيش انا كنت مع الدكتور وطمنى
عصفور : الحمد لله انها بخير .. وان شاء الله تقوم بالسلامه
والده عصفور:عمر خد ندى مشيها ف الجنينه وهاتلها عصير وخليها تهدى
عصفور:حاضر يا ماماااااااا وادفع ياعمر طبعا
والده عصفور :بتقول حاجه يا عمر
عصفور:لالالا بقول من عنيا طبعاااااااااا... يلا يا ندى تعالى
مستكه:اوك يا عمر
عصفور :ايه ده مابتصدقى ولا ايه
مستكه:مش عايزه حاجه يا عمر اسكت بقى
عصفور:خلاص متزعليش بهزر معاكى..فكيها بقىىىىى
خرجو وعمالين يتمشوا سوا وعمر جابلها عصير وحاجات كتير عمر مش بخيل يعنى
عصفور :ندى فكيها بقى ..خلاص خالتو بقت كويسه وانتى اطمنتى عليها
مستكه:الحمد لله يا عمر بجد كنت هموت من القلق عليها
عصفور :الحمد لله ..ندى انا ملاحظ انك زعلانه من كام يوم ومش حكتيلى اول مرةتخبى عنى
مستكه:لا ياعمر مفيش حاجه ..متشغلش بالك انا كويسه
عصفور:متاكده ياندى ان مفيش حاجه
مستكه :مش هينفع احكى يا عمر .. متزعلش منى
عصفور:اوك يا ندى ..حيح هو عمو هينزل امتى لانه وحشنى
مستكه :بابا اه هينزل فى الاجازه بعد ما النتيجه تظهر
عصفور:يوصل بالسلامه ان شاء الله
مستكه :ميرسى يا عمر
عصفور:ندى ..بصراحه عايز اقولك حاجه بقى ..حاجه مخبيها من زمان
مستكه :خير يا عمر
عصفور:الحاجه دى اترددت ايام وشهور انى اقولهالك ..وكانت تعبانى وبتقطع فى قلبى
مستكه :اتكلم يا عمر
عصفور :ندى ..اناااااااااااااااا بحبك
مستكه بق بتبص حواليها وسكتت خااااااااااااالص ومش عارفه ترد واتكسفت
عصفور:ند كان نفسى اقولهالك من زمان كنت بتجنن لما تسلمى على حد ولا تكلميه .. قاوحت وقاومت نفسى كتير بس خلاص مش قادر
ندىبردو فى سكوووووووووووووووووت تام
عصفور:مسك ايد ندى ..ندى اتكلمى متسكتيش ..ندى انا بحبك ..بحــــــــبك
مستكه مش قادرة تتكلم كان نفسها فى اللحظه دى من زمان بس فى دماغها كلام والدها عن عصفور
عصفور:ندى ..انتى ساكته ليه ..انتى مش بتحبينى ؟
مستكه :عمر .. وانا كمان يا عمر .. بس خايفه
عصفور:خايفه من ايه يا ندى ..ابوس ايدك تتكلمى
مستكه:عمر ياريت ناجل الكلام ده لظروف احسن من كده
عصفور :لا يا ندى ..هنخلص كل الكلام النهارده .. انا تعبت
مستكه:عمر انا قولتلك وانا كمان لكن فى حاجات تانيه مهمه لازم يتعمل حسابها
عصفور :ندى صارحينى باللى جواكى
مستكه:عمر مش هقدر اتكلم فى حاجه غير بعد نتيجه سنه اولى .. انا ظروفى صعبه
عصفور:مااااااااشى يا ندى انا همشى دلوقتى (وهو غاضب جدااااا من اللى حصل)
مستكه:مش هتستنى تمشى مع خالتو ياعمر
عصفور :لا سلام
ندى رجعتلهم ودموعها فى عنيها تانى وزعلانه جدااااااااا ازاى اللحظه اللى فضلت سنين تحلم بيها متقدرش تفرح بيها
والكلمه اللى اتمنت تسمعها كتير من عصفور متقدرش تفرح بيها ..بتحبه
وبتحبه اوى بس خايفه من والدهااا..وبتقول يارب خليك معايا
ندى رجعلتهم ........
والده عصفور:ايه يا ندى مالك وفين عمر ؟
مستكه:عمر مشى يا خالتو
والده عصفور :ليه يا ندى ..انتو زعلتو سوا
مستكه:انفجرت فى العيااااااااااط ..غصب عنى يا خالتو
والده عصفور:ندى انا عايزة اتكلم معاكى ى موضوع يا ندى بس مش وقته..نطمن على مامتك وهزوركم بكرة واكلمك
اطمنوا على والده ندى وخرجت معاهم ووصلوهم للبيت وروحوا
وتانى يوم راحت والده عصفور لندى وقعدت معاها
والده عصفور :ندى انتى كبرتى ومبقتيش صغيرة هكلمك ف الموضوع على طول
انا جيالك علشان ............
انتظرونا الحلقه القادمه

هناك تعليقان (2):

  1. ممكن اقترح عليك نهاية ومتعتبرهاش رخامة منى ممكن تخلى والد ندى يرجع من السفر ويحاول عمر يتقدم لها فيرفضه عشان الفرق فى المستوى الدراسى فيحصل موقف لندى او لابوها وميلقاش حد يساعده غير عمر فيؤمن ان الحب والجواز لا علاقة له بالمستوى الدراسى طالما الطرفين متوافقين ويوافق على جوازهم.

    ردحذف
  2. انا جييييييييييييييييييت يا سيكو
    والله تعبت على ما عرفت اجى -انت عارف الطرق زحمه هههههه-
    انا مش حاعلق عالحلقه لاننا شوفناها و علقنا عالجروب
    لكن حاقولك مستنيين الجديده يا ملك

    ردحذف