السبت، 6 مارس 2010

عصفور ومستكه ... الحاديه عشر

الحلقه ا لحاديه عشر
تررررررررررررررن رن جرس الباب تررررررررررررن
ولده عصفور :ايوة ايوة .. مين بس اللى مستعجل ده
مستكه :انا يا خالتو ازيك .. هو فين عمر
والده عصفور:ازيك انتى يا ندى يا حبيبتى وبعدين ايه الكروته دى مستعجله ع ايه
مستكه:معلش ياخالتو ورانا مزاكرة كتييييييير خلاص مفيش وقت
والده عصفور :اهو جوا اهوه ربنا معاكم خلااااااص الامتحانات على الابواب
مستكه بتخبط على اوضه عصفور علشان يفتح تك تك تك افتح يا عمر
عصفور :مين اللى برا .. مش عايز ازعاج
مستكه :افتح يا عمر انا ندى
عصفور:ندى انا نايم على فكرة .. ولا اقولك انا مش موجود سيبى رسالتك بعد سماع لصفارة
مستكه :يلا بقى ي عمر افتح متضيعش الوقت .. علشان خاطرى يا مورى
عصفور :بيستهبل طبعااااا علشان خاطرك يا ايه
مستكه :ياخااااااااااالتو عمر بيقولى مش مذاكر
عصفور يقفز من ع السرير بسررررررررررررعه ويفتح الباب
عصفور:اتفضلى يا ندى ايه التخير ده انا منتظرك من الصبح (مدام فيها يا خالتو بقى هههه)
مستكه :عمر طمنى انت مخلص ايه من المواد علشان نبدا بالمود اللى انت مش مذاكرها
عصفور :بالنسبه للعربى والانجلش والاقتصاد واحصا ..ضعيف اوى فيهم
مستكه :هااااا نعمممممم ..طب والباقى
عصفور :اما بقى لجيولوجيا والفلسفه ومنطق ..دول بقى مش مزاكرهم خالص
مستكه :حرااااااااام عليك بجد يا عمر .. ده اول امتحان بعد اسبوع انت معندكش احساس
عصفور:ندى مش انتى هتقفى معايا وتساعدينى وننجح سوا
مستكه:لو حسيت انك مهتم وعايز تنجح ونجيب مجموع ..يلا نبدا يا عمر
فضلت مستكه مع اخينا عمر كل يوم مزاكرة سوا يوم هى عنده ويوم هو عندها
وشايات رايحه وساندوتشات جايه ومعمول معسكر مغلق وكمان فيش موبيلات كله مسحوب
وجت ليله اول امتحان خلاص صابح الامتحان الصبح .. عمر بيتصل بمستكه
عصفور :الو يا ندى
مستكه:الو ازيك يا عصفور
عصفور :ندى لحقينى مش عارف اعمل ايه كل اما اراجع على حاجه احس انى لاول مره بقراها
مستكه:عمر انت لازم تنام علشان تكون مركز بكرة اللى انت فيه ده توتر مش اكتر
عصفور :مش عارف انام انا خايف اوووووووووى
مستكه:عمر انا كده قلقت عليك .. بص ننزل بدرى نراجع شويه وصدقنى هتحل كويس
وفعلا نزلو الصبح وراجعو وعمربيه خرج من الامتحان مبسوط وحل كويس
بعد مادم مستكه نشف من الخوف عليه وهكذا على كل امتحان
يوم يقولها كويس ويوم مش بطال ويوم يقلقها محلتش لحد ما خلصوا الامتحانات
مستكه:الحمد لله يا عمر خلصنا الامتحانات ..انا تعبت اوى الفترة اللى فاتت
عصفور :اه الحمد لله ويارب ننجح يا نودى علشان ندخل الجامعه بقىىى
مستكه :ان شاء الله يا عصفور ..يارب نكون كليه واحده
عصفور :ايه يا بنتى هو انتى طلعالى ف البخت ههههههههههههه
مستكه:تصدق انا اللى غلطانه وكنت قلقانه عليك وبراجع معاك
عصفور :لالالا انا بحذرك ان محدش له جميل عليا يلا يلا شوفى مصلحتك
مستكه:مش هرد عليك علشان انا احسن منك
وبعد مرور كام اسبوع وكل يوم حد يقول النتيجه النهارده لا بكرة
وطبعا مستكه قلقانه علشانها وعلشان عمر اللى هو اساسا مقضيها خروج وفسح
ظهرت نتيجه الاوائل الصبح فى الجرايد .. وده معناه بليل النتيجه ع النت
وظهررررررررررررت النتيجه
والمجاميع .. كالتااااااااااااااااالى ..........
انتظرونا الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق