السبت، 6 مارس 2010

عصفور ومستكه ... الثانيه عشر

الحلقه الثانيه عشر

مستكه من ساعه ما سمعت ان الاوئل ظهرت وان نتيجتها بليل هتتجنن

وكل دقيقه تكلم عمر وصلت لحاجه يا عمر وهو يرد لا يا ندى موصلتش

تتصل بيه تانى ياعمر انا قلقانه اوى طيب يا ندى انا هعملك ايه

تتصل تالت عمر انا مرعوبه هو انت مش خايف الخوف مش هيعمل حاجه يا ندى

تتصل رابع عمر عايزة اقولك وتكت يرد هو ندى بجد كفاااااايهه بقى

واخيرااااااااااااااا ظهرت النتيجه

ندى جابت نتيجتها جابت 93.5 %

ندى طبعاااااا فرحانه وطايرة من الفرح ولناس عمله تباركلها وتهنيها

وهى عقلها مش معاها خالص عقلها مع عصفور عيزة تطمن على نتيجته

اتصلت بيه ف البيت

مستكه :الو يا خالتو عمر عمل ايه انا قلقانه عليه

والده عصفور : معرفش يا ندى لسه هو نزل يجيبها من بدرى مع صحابه

انتى عملتى ايه يا ندى

مستكه :الحمدلله يا خالتو .. 93.5

بس اول مايجى عمر خليه يكلمنى

والده عصفور:حضر يا ندى .. والف مبروك يا حبيبتى

بعد ساعتين طلع عصفور وحاسس بخيبه وحزين ومن بدرى قافل موبايله

ولده عصفور :عمر عملت ايه يا حبيبى طمنى

عصفور :وهو حزين.. انا اسف يا ماما مش هقدر افرحك

والده عصفور: اتكلم يا عمر متقلقنيش اكتر من كده

عصفور :ودموعه بانت فى عنيه انا جبت 77% يا ماما

والده عصفور طبعا حزينه جدااااا بس لازم تحاول تخفف عنه

والده عصفور:عمر متعيطش يا حبيبى فكر فى اللى جاى ومتزعلش

عمر :كان نفسى افرحك يا ماما (وهو منهار جدااااومش عايز يكلم حد)

دخل اوضته وقفل على نفسه ومش عايز يكلم حد وزعلان

مستكه لسه متعرفش هو عمل ايه وقلقانه اوى عليه .. واتصلت تانى

مستكه :ايه يا خلتو ها طمنينى

والده عصفور : حاولت تتمالك نفسها وترد وتدارى حزنها

الحمد لله يا ندى ..جاب 77

مستكه : ايييييه يا خالتو هى اتصدمت ومش عارفه تتكلم

طب هو عامل ايه دلوقتى يا خالتو

والده عصفور :مش عايز يكلم حد يا ندى ومنهار جدا

مستكه :ممكن تديله لتليفون يا خالتو انا لازم اكلمه .. وهى كمان دموعها نزلت

عصفور رافض يكلم اى حد وخصوصاااااا ندى .. مش عايز يبان اقل منها

وبعد الحاح طويل وبعصبيه شديده وافق يكلمها

عصفور :الو ايوة يا ندى

مستكه :عمر ممكن متزعلش نفسك .. وطمنى عليك

عصفور : لا انا مش زعلان الحمد لله .. مش انتى احسن منى دلوقتى جايه تشمتى فيا

مستكه:انا اشمت فيك يا عمر انا ياعمر ده انا ندى نسيت المزاكرة بتاعتنا

عصفور:ايوة عايرينى انك كنتى بتساعدينى واهو مجاش بنتيجه استريحى بقى

مستكه : انا مش مصدقه اللى بسمعه منك ده يا عمر (وهى خلاص مش قادرة تمسك السماعه)

عصفور:خلاص يا ندى انتهت الثانويه العامه والمدرسه والمزاكرة

مستكه :يعنى هو ده اللى كان رابطنا ياعمر وانتهى؟

عصفور :مش وقت الكلام ده خلاااااااص واحنا ف النهايه ولاد خاله

مستكه :بسسسسس يا عمر اسكت

قفلت معاه التليفون وهى منهارة ومش مصدقه اللى بيحصل ده من عمر

وعمر مش عارف هو عمل كده ليه وليه قسى عليها

ويوم ما اتقابلو فى سحب الملفات من المدرسه

انتظرونا الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق