السبت، 6 مارس 2010

عصفور ومستكه ...الثالثه عشر

الحلقه الثالثه عشر

فى المدرسه الصبح كل الطلبه رايحين المدرسه يسحبوا ملفاتهم

عصفور واقف مع مجموعه من اصحابه وطبعا حزين جدااااااا

اول ما شاف ندى جايه عليهم استاذنهم ومشى وهى راحتله

مستكه :عمر ازيك .. عامل ايه

عمر ماشى بردو ومش بيرد عليها

مستكه :عمر ممكن تقف وتكلمنى .. انت بتعاقبنى ليه بس

عمر انا ندى اللى تعبنا وسهرنا ووعدنا نفسنا نفرح اهلنا ونكمل مشوارنا سوا

مستكه :ياعمر كده كتير اوى عليا انا مهمنيش فرحتى ولا اى حاجه كنت اتمنى اجيب زيك وابقى معاك دايما

عصفور :وبعد سكوت طويل ... الف مبروك يا ندى انتى استحقيتى

وانا المجموع ده مكنتش استحقه كمان لولا تعبك معايا

مستكه: ياعمر متقولش كده انت متعرفش انت ايه بالنسبالى انت اهم عندى منى

عصفور :مش عارف اقولك ايه يا ندى .. بس انتى احسن انسانه شوفتها ف حياتى

مستكه :دى ازمه وعدت خلاص لازم نفكر فى اللى جاى الثانويه مرحله وانتهت يا عمر وعايزين نفكر هندخل كليه ايه

عصفور :ايوة يا نودى نفكر حضرتك ياقمر هتدخلى ايه .. ونفكر انا هدخل ايه

مستكه :تؤتؤتؤ يا عمر هنفكر انا وانت هندخل سوا ايه

عصفور: مش عايز عند يا ندى .. ثم هى فين حلاوة النجاح ولا هتاكليها عليا

مستكه :ايه يابنى هو مين فينا اللى هيجيب حلاوة انت الراجل يا كابتن

عصفور .. حاااااضر يا ست الناجحه من عنيا

مستكه : وانت كمان ناجح يا عمر واحسن ناجح كمااااااااان

عصفور: طب تعالى يا لماضه اعزمك على الغدا بره

مستكه : لالا اتكسف يا عمر

عصفور : تعالى يلا اانتى هتمثلى

واتغدو سوا وكمان خرجو وقضوا يوم جميل وندى قدرت تخرج عمر من الزعل

واتفقو يملو الرغبات مع بعض .. مع اختلافهم

مستكه عايزة يدخلو كليه واحده وتضحى بالمجموع

وعمر عايزها تدخل كليه تناسب مجموعها ومش تضحى بيه

وقعدو يلزقوا الطوابع ويملو الرغبااااااااات

عصفور : نودى انا نفسى تدخلى حاجه من كليات القمه علشان افرح بيكى

مستكه : عمر انا نفسى نكمل سوا من اول حضانه ومفارقناش بعض

عصفور: وبردو مش هنتفارق ابدا فى حياتنا .. خلينى اتشرف بيكى بقى

مستكه : اللى تشوفه يا عمر .. رغم كان انى نفسى نفضل سوا

عصفو : انا بحلم انك تدخلى سياسه واقتصاد يا ندى .. مش ده كان حلمك

مستكه : كان بقى يا عصفور .. لكن دلوقتى حلمى ابقى معاك فى اى كليه

عصفور : ان شاء الله يجيلك سياسه واقتصاد .. وانا ادخل تجاره

مستكه : بردو يارب نبقى سوا معرفش ازاى بس االتنسيق بقى

عصفور : ندىىى انا قولت كلمه بقى وخلاااااااااااااااص

ومع ظهور نتيجه التنسيق

مستكه اقتصاد وعلوم سياسيه

عصفور تجارة انتساب موجه

عصفور اول ما جاب نتيجه التنسيق من النت بيتصل ب مستكه

عصفور : مستكه ازيك .. الف مبروك

مستكه : ميرسى يا عمر .. استريحت لما عملت اللى ف دماغك؟

عصفور : نودى انتى تعبتى كتير ومستحقيش اقل من كده

مستكه: كنت هبقى اسعد وانا معاااااااك

عصفور : خلاص فات اوان الكلام ده .. عايز اشوفك دبلوماسيه كبيرة

مستكه: ميرسى يا عصفور .. وانت ان شاء الله تكون حاجه كبيرة اوى

عصفور : بقولك ايه بقىىىىى فى تعليمااااااات لدخولك الجامعه

الاول كانت عينى عليكى ليل ونهار دلوقتى هتغيبى عن عينى

مستكه : الله الله ماقولنا اخلينى معااااااااك

عصفور : اولا ممنوع لبس قصير ولا محزق

ثانيا قعاد مع ولد لوحدك نووو لو جروب افكر

ثالثا متعرفيش ومتكلميش اى ولد خارج اسوار الجامعه

ثالثا رقمك ميبقاش مع كل واحد

رابعا مش فاكرها لما افتكر هبقى اقولك

مستكه : ايه ده كله يا سى عصفور هى من اولها تحكم

عصفور : انا قولت والكلام لازم يتنفذ

مستكه : حاااااااااضر .. بس ده كمان ينطبق عليك

ومع اول يوم لدخولهم الجامعه .....

انتظرونا ف الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق